150 km pro Jarošku – Aktuality

Základní info Aktuality Graf běhů Jak se zúčastnit? Rady neběžcům Rady běžcům


25. 6. 2017 – neděle – týden 3/17

Dnes jsme vběhli do 3. týdne. Do následující soboty byste se měli dostat do vzdálenosti alespoň 26,5 km.

Horké dny pohybu venku příliš nepřejí. Doporučujeme dodržovat kvalitní pitný režim a na běhání si vyhradit čas brzy ráno nebo pozdě večer. Příjemný je také pohyb ve stinných hlubokých údolích poblíž vodních toků. V Brně například po cyklostezce z Obřan do Bílovic nad Svitavou.

Blahopřejeme také další běžkyni, která se včera odpoledne dostala na 150. kilometr. A doufáme, že podpoří ostatní "pomaleji" běhající účastníky tím, že je neopustí a bude v rámci výzvy běhat i nadále.

Pokud by se chtěl k naší výzvě ještě někdo nový v tomto týdnu připojit, pak mu bude stačit, když každý týden odběhá / odchodí 10 km.


24. 6. 2017 – sobota – týden 2/17

Tak nám dnes končí 2. týden naší výzvy. A co jsme v tomto týdnu zaznamenali?

Rovnoměrně běhající účastníci se měli dostat do dnešního dne na metu 17,6 km. Z celkového počtu 113 registrovaných se do sobotního poledne dostalo přes zmíněnou hranici 67 účastníků. Celkem je pohybujících se chodců / běžců 97. Spících sportovců je tedy 16.

Za zmínku určitě stojí i to, že jeden z běžců doběhl ve čtvrtek 22. 6. 2017 (tedy po 16 dnech výzvy) až do "cílové" vzdálenosti 150 km. Blahopřejeme! A současně doufáme, že tento běžec bude v naší výzvě pokračovat i po dosažení sto padesátky, protože jedním z cílů výzvy je dlouhodobě obohatit svůj život pohybem, který zlepšuje kondici a zdraví.

Prosíme však především "běžecké začátečníky", aby si z těchto rychlíků příklad nebrali. Jak již bylo mnohokrát zmíněno, zdraví prospěšná aerobní aktivita by měla trvat kolem 40 minut a měla by se odehrávat 3–4krát do týdne. Za zmíněných 40 minut se dá v rekreačním tempu odběhnout kolem 5–7 kilometrů. Tedy týdenní objem naběhaných kilometrů by mohl být v rozsahu 15–28 km. A nikoliv 75 km.

Rychlíci v naší výzvě mají jistě nějaký speciální důvod, proč míří k cíli tak rychle. Například to mohou být zkušení sportovci, kteří tyto relativně velké objemy odběhají v rámci předepsaného tréninku.

Přejeme vám všem pohodové a povznášející běhání i ve třetím týdnu naší běžecké výzvy!


18. 6. 2017 – neděle – týden 2/17

Tak nám začal 2. týden naší výzvy. Zkusíme si tedy ten první týden pohybu shrnout.

Celkový počet přihlášených účastníků dosáhl čísla 106. Z toho se již zvládlo proběhnout 84. Spících účastníků je tedy zatím 22. Snad se brzy probudí :-)

Pokud by účastníci chtěli každý týden běhat stejný počet kilometrů až do konce výzvy 7. října, pak by měli každý týden urazit 8,8 km. Na tuto metu se za první týden dostalo 70 účastníků.

Někteří chodci / běžci nám za první týden urazili i radikálně více kilometrů. Připomínáme, že zdraví prospěšná pohybová aktivita se opakuje jen 3–4krát za týden a trvá kolem 40 minut. Smyslem výzvy není dostat se na 150. km jako první. Smyslem je okusit radost z dlouhotrvajícího a udržitelného pohybu, který vám nezpůsobuje zranění. Prosím, mějte to na paměti a užívejte si života :-)

Pokud plánujete ve 2. týdnu urazit dalších (rovnoměrných) 8,8 km, pak byste se do soboty 24.6.2017 měli dostat na vzdálenost 17,6 km.


16. 6. 2017 – pátek – týden 1/17

Zítřek je poslední den prvního týdne. Pokud chcete plnit své chodecké / běžecké závazky ve výzvě rovnoměrně až do října, pak byste v sobotu večer měli mít nachozeno / naběháno celkem 8,8 km.

Upozorňujeme nadšence, kteří jsou opojeni tím, kolik toho lze za jeden den nachodit / naběhat, že je třeba příslušným způsobem odpočívat a regenerovat. Nedoporučuje se opakovat chůzi / běh každý den. Ideální je dávat si jednodenní nebo i dvojdenní pauzy. Znáte to: všeho s mírou!


15. 6. 2017 – čtvrtek – týden 1/17

Tak nakonec je nás opravdu 100. Dokonce i o kousíček více. To ovšem není až tak důležité.

Mnohem důležitější je to, zda se vám dobře chodí / běhá!

Především nedávné neběžce (teď už jste přece běžci :-) upozorňujeme, že odpočinek je stejně důležitý, jako aktivita samotná. Dejte svému tělu dost času na regeneraci po každém běhu. Běhejte maximálně 3–4krát do týdne. V ostatní dny se pak bezbřeze flákejte a NIC NEDĚLEJTE (tedy neběhejte). Pokud druhý den po běhu něco bolí, pak si určitě tento den dejte pohov.

I když by někteří pokročilejší běžci mohli namítat, že když něco bolí, tak je to dobře, protože se to posiluje. A dokud z toho neteče krev, tak je to pořád ještě v pohodě :-)


14. 6. 2017 – středa – týden 1/17

I když je nám jasné, že souhrnné statistiky nemají v této přísně individuální zábavě žádnou vypovídací hodnotu, stejně jsou to pěkná čísla:

  • 99 účastníků je přihlášeno
  • 77 z nich už se rozeběhlo
  • 1.600 km bylo zatím uraženo (to bychom z Brna doběhli skoro až do Atén)
  • 220 Big Maců spáleno (Nebo váš organizmus jede na něco jiného?)

13. 6. 2017 – úterý – týden 1/17

Dnes je registrovaných účastníků 97. A těch, kteří se již alespoň jednou proběhli, je 72.

Překročí počet registrovaných 100? A dotáhne se počet pohybujících se na počet registrovaných?


12. 6. 2017 – pondělí – týden 1/17

Dnes ráno je počet účastníků výzvy roven 90! A 67 účastníků již odchodilo / odběhlo svou první chodeckou / běžeckou dávku kilometrů.


11. 6. 2017 – neděle – týden 1/17

Není na co čekat. Dnes je první den prvního týdne naší 17 týdnů trvající výzvy. Do následující soboty by bylo dobré ujít / uběhnout alespoň prvních 8,82 km. 

Máte už nyní nachozeno / naběháno více? Gratulujeme, to se může hodit. S aktivitou však nepolevujte. Zdraví prospěšná aerobní aktivita by se měla opakovat 3–4krát týdně a měla by trvat kolem 40 minut.

A dnes ještě přidáme ranní stav počtu účastníků

A ještě jeden zajímavý údaj: do dnešního rána již 73 % účastníků výzvy vykonalo alespoň jednu chodeckou / běžeckou aktivitu.


10. 6. 2017 – sobota

Od zítřka se začíná počítat 17 týdnů naší běžecké výzvy. Tedy od zítřka byste již mohli začít plnit své běžecké předsevzetí. Pokud jste už do dneška něco naběhali, pak to máte jako rezervu k dobru.

A jako obvykle ještě stav výzvy dnes brzy ráno


9. 6. 2017 – pátek

Stav výzvy dnes brzy ráno


8. 6. 2017 – čtvrtek

Stav výzvy dnes brzy ráno


7. 6. 2017 – středa

  • vystartovali jsme!
  • v první den výzvy ráno je nás již přes 40 (večer dokonce 55)
  • a hned po ránu se objevily první 4 započítané kilometry
  • přejeme všem účastníkům příjemné chození / běhání
  • a hlavně pomalu! toto není sprint!

6. 6. 2017 – úterý

  • už je nás přes třicet (Přidá se ještě někdo další? :-)
  • již od zítřka můžete dodávat své nachozené/naběhané kilometry
  • upozorňujeme, že na konec stránky Základní info jsme ještě pro jistotu doplnili podmínky účasti ve výzvě, kde se pořadatel zříká veškeré odpovědnosti za případná zranění apod.

4. 6. 2017 – neděle

  • během soboty se k výzvě připojilo dalších 10 účastníků
  • takže je nás teď celkem 14

2. 6. 2017 – pátek

  • zveřejnili jsme www stránky této výzvy a doufáme, že se do týdne rozhodne co nejvíce neběžců i běžců, že se připojí k naší výzvě
  • dnes začínáme s počtem účastníků 4