150 km pro Jarošku – Aktuality

Základní info Aktuality Graf běhů Jak se zúčastnit? Rady neběžcům Rady běžcům


20. 8. 2017 – neděle – týden 11/17

A 10. týden je za námi.

Blahopřejeme dalším 9 stopadesátníkům!!! V cíli výzvy je nyní 46 účastníků. Ale klidně můžete chodit či běhat i dál, prospívá to zdraví :-)

Pro rovnoměrné dosažení cíle je do konce následujícího běžeckého týdne (26.8.) vhodné dostat se na 97. kilometr. Horka na chvíli pominula, tak to určitě půjde snadněji.


13. 8. 2017 – neděle – týden 10/17

A už jsme časově za polovinou výzvy. Do včerejška bylo vhodné se dostat na 79. kilometr. A do příští soboty 19. 8. 2017 je doporučeno přeběhnout alespoň 88. kilometr.

K dnešnímu dni je za 150. kilometrem již 37 registrovaných účastníků. Tedy od minulého týdne se na tuto metu dostalo dalších 7 běžců / chodců. Moc blahopřejeme!!!


6. 8. 2017 – neděle – týden 9/17

V tomto 9. týdnu se dostáváme do poloviny naší výzvy. Do včerejška bylo vhodné se dostat alespoň do vzdálenosti 70,6 km. A do příští soboty 12.8.2017 by bylo dobré proběhnout přes 79. kilometr.

Do cíle na 150. kilometru se za poslední týden dostalo dalších 5 sportovců. Blahopřejeme! Teď je již registrovaných "stopadesátníků" 30.

69 chodců / běžců se dostalo přes doporučovanou vzdálenost 70,6 km.

Všichni společně jsme uběhli přes 14 tisíc kilometrů a spálili jsme přes jeden milion kilokalorií (tj. téměř 2.000 big maců). 


30. 7. 2017 – neděle – týden 8/17

A už je tady začátek 8. týdne běžecko-chodecké výzvy.

Pokud se snažíte k cíli výzvy dopracovat rovnoměrně, pak vězte, že do včerejšího večera bylo vhodné se dostat na 62. kilometr. A do příští soboty 5. 8. 2017 je doporučená vzdálenost 70,6 km.

Někteří však běhají či chodí více. A proto vítáme v cíli další 2 sportovkyně. Momentálně je registrováno 25 účastníků, kteří přeběhli 150. kilometr.

Kdyby se chtěl do výzvy připojit nějaký nováček právě v tomto týdnu, pak by pro rovnoměrné dosažení cíle dne 7. 10. 2017 měl každý týden urazit 15 km (tedy např. 3krát týdně 5 km). Je to už moc?


23. 7. 2017 – neděle – týden 7/17

Dnešním dnem jsme vběhli do 7. týdne naší výzvy. Už nám tedy zbývá pouhých 11 týdnů do konce.

Blahopřejeme dalším 6 běžcům / chodcům, kteří se dostali na 150. kilometr. A zároveň věříme, že nás neopustíte a budete s námi pokračovat až do říjnových oslav 150. výročí založení školy :-)

Všichni účastníci společně již uběhli krásných 11.111 km a spálili úctyhodných 794.302 kilokalorií, což odpovídá množství 1.557 spořádaných Big Maců od jedné nejmenované nadnárodní rychlo-jídlové společnosti. Každý běhající / chodící účastník tedy průměrně spořádal (spálil) 13  těchto dobrůtek. Mňam!

Do soboty 29.7.2017 by bylo vhodné se dostat alespoň na 62. kilometr.


16. 7. 2017 – neděle – týden 6/17

Dneškem startuje 6. týden výzvy. Pokud hodláte udržovat rovnoměrný přírůstek svých kilometrů, pak by bylo vhodné se do příští soboty (22.7.) dostat do vzdálenosti 52,9 km.

Musíme pogratulovat dalším 14 chodcům / běžcům, kteří se v minulých 2 týdnech dostali na 150. kilometr! Celkem cíl výzvy naplnilo již 18 vytrvalců. 

Aktuálně je do výzvy zaregistrováno 127 účastníků. Do včerejška se rovnoměrně pohybující měli dostat alespoň na metu 44,12 km. To se povedlo 70 účastníkům.

Zaznamenaný pohyb již provedlo 114 chodců / běžců. Spáčů tedy máme 13.

Pokud byste se chtěli k výzvě přidat jako noví účastníci, pak by pro rovnoměrné splnění cíle bylo vhodné, abyste každý týden odchodili / odběhli 12,5 km (tedy například 3krát týdně 4,2 km).


2. 7. 2017 – neděle – týden 4/17

Dnes začíná 4. týden výzvy. Do následující soboty byste se měli dostat alespoň do vzdálenosti 35,3 km.

Momentálně je registrováno 120 chodců / běžců.

Do vzdálenosti 26,5 km – tedy vzdálenosti, která byla doporučena pro rovnoměrné splnění výzvy – se k dnešnímu dni dostalo 71 účastníků. Těch, kteří již zaznamenali nějaký pohyb je 107. Spících účastníků je tedy 13.

Do vzdálenosti 150 km se zatím dostali 4 běžci / chodci. Jak je ale vidět z grafu, tito účastníci nás neopustili a v pohybu pokračují i nadále.

Pokud byste se chtěli k výzvě přidat jako noví účastníci, pak by pro rovnoměrné splnění cíle bylo vhodné, abyste každý týden odchodili / odběhli 10,7 km.


25. 6. 2017 – neděle – týden 3/17

Dnes jsme vběhli do 3. týdne. Do následující soboty byste se měli dostat do vzdálenosti alespoň 26,5 km.

Horké dny pohybu venku příliš nepřejí. Doporučujeme dodržovat kvalitní pitný režim a na běhání si vyhradit čas brzy ráno nebo pozdě večer. Příjemný je také pohyb ve stinných hlubokých údolích poblíž vodních toků. V Brně například po cyklostezce z Obřan do Bílovic nad Svitavou.

Blahopřejeme také další běžkyni, která se včera odpoledne dostala na 150. kilometr. A doufáme, že podpoří ostatní "pomaleji" běhající účastníky tím, že je neopustí a bude v rámci výzvy běhat i nadále.

Pokud by se chtěl k naší výzvě ještě někdo nový v tomto týdnu připojit, pak mu bude stačit, když každý týden odběhá / odchodí 10 km.


24. 6. 2017 – sobota – týden 2/17

Tak nám dnes končí 2. týden naší výzvy. A co jsme v tomto týdnu zaznamenali?

Rovnoměrně běhající účastníci se měli dostat do dnešního dne na metu 17,6 km. Z celkového počtu 113 registrovaných se do sobotního poledne dostalo přes zmíněnou hranici 67 účastníků. Celkem je pohybujících se chodců / běžců 97. Spících sportovců je tedy 16.

Za zmínku určitě stojí i to, že jeden z běžců doběhl ve čtvrtek 22. 6. 2017 (tedy po 16 dnech výzvy) až do "cílové" vzdálenosti 150 km. Blahopřejeme! A současně doufáme, že tento běžec bude v naší výzvě pokračovat i po dosažení sto padesátky, protože jedním z cílů výzvy je dlouhodobě obohatit svůj život pohybem, který zlepšuje kondici a zdraví.

Prosíme však především "běžecké začátečníky", aby si z těchto rychlíků příklad nebrali. Jak již bylo mnohokrát zmíněno, zdraví prospěšná aerobní aktivita by měla trvat kolem 40 minut a měla by se odehrávat 3–4krát do týdne. Za zmíněných 40 minut se dá v rekreačním tempu odběhnout kolem 5–7 kilometrů. Tedy týdenní objem naběhaných kilometrů by mohl být v rozsahu 15–28 km. A nikoliv 75 km.

Rychlíci v naší výzvě mají jistě nějaký speciální důvod, proč míří k cíli tak rychle. Například to mohou být zkušení sportovci, kteří tyto relativně velké objemy odběhají v rámci předepsaného tréninku.

Přejeme vám všem pohodové a povznášející běhání i ve třetím týdnu naší běžecké výzvy!


18. 6. 2017 – neděle – týden 2/17

Tak nám začal 2. týden naší výzvy. Zkusíme si tedy ten první týden pohybu shrnout.

Celkový počet přihlášených účastníků dosáhl čísla 106. Z toho se již zvládlo proběhnout 84. Spících účastníků je tedy zatím 22. Snad se brzy probudí :-)

Pokud by účastníci chtěli každý týden běhat stejný počet kilometrů až do konce výzvy 7. října, pak by měli každý týden urazit 8,8 km. Na tuto metu se za první týden dostalo 70 účastníků.

Někteří chodci / běžci nám za první týden urazili i radikálně více kilometrů. Připomínáme, že zdraví prospěšná pohybová aktivita se opakuje jen 3–4krát za týden a trvá kolem 40 minut. Smyslem výzvy není dostat se na 150. km jako první. Smyslem je okusit radost z dlouhotrvajícího a udržitelného pohybu, který vám nezpůsobuje zranění. Prosím, mějte to na paměti a užívejte si života :-)

Pokud plánujete ve 2. týdnu urazit dalších (rovnoměrných) 8,8 km, pak byste se do soboty 24.6.2017 měli dostat na vzdálenost 17,6 km.


16. 6. 2017 – pátek – týden 1/17

Zítřek je poslední den prvního týdne. Pokud chcete plnit své chodecké / běžecké závazky ve výzvě rovnoměrně až do října, pak byste v sobotu večer měli mít nachozeno / naběháno celkem 8,8 km.

Upozorňujeme nadšence, kteří jsou opojeni tím, kolik toho lze za jeden den nachodit / naběhat, že je třeba příslušným způsobem odpočívat a regenerovat. Nedoporučuje se opakovat chůzi / běh každý den. Ideální je dávat si jednodenní nebo i dvojdenní pauzy. Znáte to: všeho s mírou!


15. 6. 2017 – čtvrtek – týden 1/17

Tak nakonec je nás opravdu 100. Dokonce i o kousíček více. To ovšem není až tak důležité.

Mnohem důležitější je to, zda se vám dobře chodí / běhá!

Především nedávné neběžce (teď už jste přece běžci :-) upozorňujeme, že odpočinek je stejně důležitý, jako aktivita samotná. Dejte svému tělu dost času na regeneraci po každém běhu. Běhejte maximálně 3–4krát do týdne. V ostatní dny se pak bezbřeze flákejte a NIC NEDĚLEJTE (tedy neběhejte). Pokud druhý den po běhu něco bolí, pak si určitě tento den dejte pohov.

I když by někteří pokročilejší běžci mohli namítat, že když něco bolí, tak je to dobře, protože se to posiluje. A dokud z toho neteče krev, tak je to pořád ještě v pohodě :-)


14. 6. 2017 – středa – týden 1/17

I když je nám jasné, že souhrnné statistiky nemají v této přísně individuální zábavě žádnou vypovídací hodnotu, stejně jsou to pěkná čísla:

  • 99 účastníků je přihlášeno
  • 77 z nich už se rozeběhlo
  • 1.600 km bylo zatím uraženo (to bychom z Brna doběhli skoro až do Atén)
  • 220 Big Maců spáleno (Nebo váš organizmus jede na něco jiného?)

13. 6. 2017 – úterý – týden 1/17

Dnes je registrovaných účastníků 97. A těch, kteří se již alespoň jednou proběhli, je 72.

Překročí počet registrovaných 100? A dotáhne se počet pohybujících se na počet registrovaných?


12. 6. 2017 – pondělí – týden 1/17

Dnes ráno je počet účastníků výzvy roven 90! A 67 účastníků již odchodilo / odběhlo svou první chodeckou / běžeckou dávku kilometrů.


11. 6. 2017 – neděle – týden 1/17

Není na co čekat. Dnes je první den prvního týdne naší 17 týdnů trvající výzvy. Do následující soboty by bylo dobré ujít / uběhnout alespoň prvních 8,82 km. 

Máte už nyní nachozeno / naběháno více? Gratulujeme, to se může hodit. S aktivitou však nepolevujte. Zdraví prospěšná aerobní aktivita by se měla opakovat 3–4krát týdně a měla by trvat kolem 40 minut.

A dnes ještě přidáme ranní stav počtu účastníků

A ještě jeden zajímavý údaj: do dnešního rána již 73 % účastníků výzvy vykonalo alespoň jednu chodeckou / běžeckou aktivitu.


10. 6. 2017 – sobota

Od zítřka se začíná počítat 17 týdnů naší běžecké výzvy. Tedy od zítřka byste již mohli začít plnit své běžecké předsevzetí. Pokud jste už do dneška něco naběhali, pak to máte jako rezervu k dobru.

A jako obvykle ještě stav výzvy dnes brzy ráno


9. 6. 2017 – pátek

Stav výzvy dnes brzy ráno


8. 6. 2017 – čtvrtek

Stav výzvy dnes brzy ráno


7. 6. 2017 – středa

  • vystartovali jsme!
  • v první den výzvy ráno je nás již přes 40 (večer dokonce 55)
  • a hned po ránu se objevily první 4 započítané kilometry
  • přejeme všem účastníkům příjemné chození / běhání
  • a hlavně pomalu! toto není sprint!

6. 6. 2017 – úterý

  • už je nás přes třicet (Přidá se ještě někdo další? :-)
  • již od zítřka můžete dodávat své nachozené/naběhané kilometry
  • upozorňujeme, že na konec stránky Základní info jsme ještě pro jistotu doplnili podmínky účasti ve výzvě, kde se pořadatel zříká veškeré odpovědnosti za případná zranění apod.

4. 6. 2017 – neděle

  • během soboty se k výzvě připojilo dalších 10 účastníků
  • takže je nás teď celkem 14

2. 6. 2017 – pátek

  • zveřejnili jsme www stránky této výzvy a doufáme, že se do týdne rozhodne co nejvíce neběžců i běžců, že se připojí k naší výzvě
  • dnes začínáme s počtem účastníků 4